Субота, 04.05.2024, 08:52
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя історії Мальованого В.Ф.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Освітній проект
Освітній проект «На Урок»
Освітній портал
Шкільне життя
Всеосвіта

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Всесвітня історія 7 клас

№13 Тема: Походи вікінгів та їх завоювання.
[ Викачати з сервера (629.0 Kb) ] 13.12.2016, 22:47

Всесвітня історія  7 клас

Урок № _______                                                       Дата ________________

 

Тема: Походи вікінгів та їх завоювання.

Мета: дати уявлення про вікінгів, ознайомити з процесом утворення Датського, Шведського, Норвезького королівств, культурою та віруваннями скандинавських народів; визначити вплив походів вікінгів на історію європейських держав; формувати шанобливе ставлення до історії інших народів.

Поняття: нормани, вікінги, бонди,сага, руни, альтинг, Один, Тор, Фрейр, Кальмарська унія.

Обладнання: Гісем О.В. Всесвітня історія: підручник для 7-­го кл. - Харків.: «Ранок», 2015; атлас, наочність.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І.    Організаційна частина уроку

ІІ.  Актуалізація знань учнів

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  Скандинавія - історично-культурний регіон, розташований на півночі Європи з центром на Скандинавському півострові.

 Данія, Норвегія та Швеція вважаються частиною Скандинавії. Крім них, до Скандинавії часто зараховують Ісландію та Фінляндію, а також Фарерські острови.

Скандинавські народи мають між собою багато спільного. Основні скандинавські мови пішли від давньоскандинавської мови і належать до північної гілки германської групи мов. Більшість діалектів норвезької, шведської і датської мов взаємнозрозумілі. Ісландська і фарерська мови теж пішли від давньоскандинавської, але зберегли більше архаїчних рис.

Назва вказаної групи країни походить від слова "Скандія", яким в античний час і пізніше в раннє середньовіччя позначали території, які лежали на півночі від Балтики. Це латинізоване слово германського походження близьке до понять "темряви, мороку, туману" і використовувалося в північних германців, як і в деяких інших народів Північної Європи, для визначення поняття "північ".

        Нормани.

 Розгляньте карту атласа «Європа у IX–XI ст. Походи норманів» і дайте відповіді на запитання.

1.  Охарактеризуйте географічно­кліматичні умови Скандинавії?

2.  Які види господарювання можливі за таких умов?

Метод «Мозковий штурм»

У чому полягали причини завойовницьких походів вікінгів?

 Вікінги вміли будувати чудові кораблі, обладнані веслами й вітрилами. Це були невеликі дерев’яні судна, що вміщали по 40–60 чоловік, проте настільки міцні, що витримували навіть далекі морські походи.  Великий  корабель  містив  42  пари  весел,  кожним  веслом гребло 2 чоловік. Ці кораблі називали «дракарами». Вікінги давали своїм кораблям такі імена, як «Ворон вітру», «Бик, що мчить океаном», «Довгий змій». Дракари були швидкохідні та маневрені. Їхній ніс та корма були високими і вузькими, це дозволяло їм, не розвертаючись, плисти кормою вперед у вузьких протоках.

Носи своїх кораблів вікінги прикрашали пташиними дзьобами або драконовими головами, щоб лякати ворогів. Для цього ж вони носили рогаті шоломи, а кидаючись у битву, голосно виспівували войовничі пісні.

   Набіги норманів.  Уривок з літопису абатства св. Петра Шартрського

   Але, свого часу припливши із­за моря на кораблях з пташиними дзьобами, язичницький народ майже всю місцевість жорстоко голим мечем спустошив, святі місця розорив і всепожираючому полум’ю віддав; міста захопив, зрівнявши із землею, християн же або залізом знищив,  або  захоплених  у  полон  продав  у  вічне  рабство.  До  того дійшло шаленство цих язичників, що на веслах піднялися вони річкою Сіною, підійшовши до міста Шартр, всю округу пройшовши, розорили та знелюднили.

Запитання

1.  Опишіть зброю вікінга, його бойовий корабель.

2.  Згадайте, що спонукало скандинавські народи до завоювань.

3.  Складіть розповідь про життя вікінга.

         Країни Скандинавії в ХII–ХIII ст. Робота з підручником

Опрацювати текст підручника і дати відповіді на запитання.

•  1-а група. За допомогою тексту підручника визначте, що таке руни? Яких змін вони зазнали впродовж Середньовіччя?

•  2-а група. Визначте, яким був світ богів у скандинавів. Чи відокремлювали скандинави його від світу людей?

IV. Узагальнення та систематизація знань

1. Хто такі «нормани», або «вікінги»?

2. Якою була мета і наслідки походів норманів?

3. Покажіть на карті напрями походів вікінгів.

4. Який  внесок  зробили  нормани  в  розвиток  європейської  середньовічної культури?

5. Для чого було підписано Кальмарську унію у 1397 році.

6. Які нові слова ви сьогодні почули на уроці, що вони означають.

V.  Домашнє завдання

 1. Опрацювати §7.

2. Підготувати розповідь про вікінгів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІКІНГ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІКІНГ

 

 

 

Дракар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Всесвітня історія 7 клас | Додав: Bo$$
Переглядів: 2786 | Завантажень: 143 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят. Мова, граматика, спілкування
Годинник

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz