Ласкаво прошу до свого кабінету!
СУЧАСНИЙ КАБІНЕТ ІСТОРІЇ
Вимоги до сучасного кабінету історії, його матеріальної бази.
Перше. Це має бути окрема аудиторія у навчальному закладі, зведеному за типовим проектом. Дуже бажано, щоб у комплексі з кабінетом знаходилось і підсобне приміщення. Саме наявність підсобного приміщення дозволяє вчителю усамітнитися, відключитися, зосередитися та набратися сил перед черговим уроком, поділитися враженнями чи порадитися з колегою. І в цьому аспекті значення „підсобки” незамінне.
Навчальна аудиторія має відповідати санітарно-гігієнічним вимогам: бути просторою, теплою та затишною, добре освітлюваною та провітрюваною.
Що ж до розташування кабінету історії у приміщенні навчального закладу, то це питання не є принциповим, однак досвід підказує, що виправданим є розміщення поруч (одне крило чи поверх) кабінетів навчальних дисциплін одного циклу.
Друге. Важливе значення має вигляд меблів, якими обладнаний кабінет. Звичайно, найкраще, якщо це фабричний комплект, який включає в себе, крім набору учнівських столів та стільців, меблеву стінку, розраховану на зберігання необхідного методичного забезпечення. Рекомендуємо не прикріплювати парти до підлоги намертво. Це дасть можливість Вам у разі необхідності розташувати їх по периметру чи парами, одна навпроти одної при організації групової роботи школярів чи студентів.
У деяких кабінетах парти можуть бути розташовані у формі амфітеатру чи у вигляді студентських лав.
Важливе значення має також оформлення передньої стінки, яку складають державна символіка України, розкладна проста чи магнітна дошка, екран, шафи з тумбами, стаціонарний стелаж чи рухома підставка для книг.
Третє. Органічним доповненням можуть служити оформлені на стіні умовна стрічка часу чи вікна історії, карти-схеми, портрети видатних історичних постатей, вислови про історію відомих людей. Вони закладають у підсвідомість розуміння того, що історія – це процес діяльності людей, руху суспільства в часі й просторі та його постійного переосмислення, пошук пояснення того, що відбувається на наших очах.
Набір старожитностей та традиційної народної атрибутики (макети будівель, зразки національного одягу та предметів домашнього побуту, вишиті рушники, писанки чи інші предмети ужиткового мистецтва) дадуть можливість відчути працюючим тут подих століть, аромат історичних епох, підкреслять неповторний колорит місцевого історичного середовища.
Щодо оформлення в кабінеті стендів, то з деяких пір це питання викликає дискусію в учительському середовищі.
Тут дійсно не може бути однієї точки зору. Адже навряд чи доцільно, провівши в кабінеті євроремонт, нагромаджувати на стінах стенди, що не несуть актуальної, з Вашої точки зору, інформації. Тим більше, якщо у Вас є можливість, клацнувши мишкою, познайомитися з нею в Інтернеті чи з СО-комплекту. Однак якщо у Вас немає високотехнологічних джерел і носіїв інформації, то такі стенди просто необхідні для того, щоб заповнити порожнечу. Найбільш поширеним варіантом змісту таких стендів є коротка історія етапів української державності. На окремому стенді варто зафіксувати основні віхи з історії рідного краю.
Четверте. Необхідним елементом матеріальної бази сучасного кабінету є наявність у ньому технічних засобів навчання, що відповідають специфіці суспільствознавчих предметів і без допомоги яких щоразу важче забезпечувати належний рівень викладання. До них ми відносимо кодоскоп, діа-та/чи кінопроектор, екран та механізми зашторювання, магнітофон, телевізор (відеомагнітофон з відеотекою), підставки для апаратури, обладнані електроосвітленням стенди, карти чи схеми, настінний годинник, хронометр чи таймер.
Дедалі ширшого використання набуває й сучасна оргтехніка – ксерокс та комп'ютер у комплексі з програмним забезпеченням та електронними носіями інформації.
Додатковий затишок створять лінолеум, панелі та портьєри, що відповідають кольору стін. А зі смаком проведене озеленення не тільки зробить затишним кабінет, але й додасть Вам кисню в прямому й переносному смислі слова.
Такий дизайн, крім усього іншого, сприятиме шанобливому ставленню учнів не тільки до Вас, але й до кабінету та предметів, які в ньому викладаються.
Для підтримки матеріальної бази кабінету в належному стані та його поточного ремонту в кабінеті потрібен набір необхідних інструментів.
МІЙ КАБІНЕТ ІСТОРІЇ
Кабінет історії – це спеціально обладнане приміщення загальноосвітнього навчального закладу із створеним навчальним середовищем, оснащеним сучасними засобами навчання, шкільним обладнанням згідно з санітарно-гігієнічними нормами і правилами облаштування.
Завданням функціонування навчального кабінету історії створення передумов для:
- Організації колективного, індивідуального та диференційованого навчання;
- Реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання;
- Організації роботи гуртків та факультативів;
- Індивідуальної підготовки вчителя до занять, що сприяє підвищенню його науково-методичного рівня;
- Організації краєзнавчої роботи з предмета.
Навчальний кабінет відповідає санітарно-гігієнічним нормам: просторий, теплий, затишний, добре освітлюється та провітрюється.
У кабінеті є можливість для використання технічних засобів навчання, що відповідають специфіці суспільствознавчих предметів (комп’ютер, проектор, телевізор, екран).
Стіни кабінету оформлені стендами з історії України, портретами гетьманів та громадських діячів, коротким описом історії села, у шухлядах стіни обладнано краєзнавчий куточок, у шафах розміщено наочність, карти, таблиці, схеми, журнали з предмета, накопичувальні папки з методичними розробками вчителя та конкурсними роботами учнів школи, сценаріями виховних та тематичних заходів, нормативно-правовими матеріалами, які регламентують вивчення історії в школі.
інструкція з охорони праці кабінеті історії
1. Будьте уважні, дисципліновані, обережні, точно виконуйте вказівки вчителя.
2. Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
3. Розташуйте прилади, матеріали, обладнання на робочому місці в порядку, встановленому вчителем.
4. Не тримайте на робочому місці предмети, які не потрібні при виконанні завдання.
5. Не висовуйтеся з вікон. Систематично провітрюйте класну кімнату.
6. Під час перерви відпочивайте в коридорі.
7. Не підключайте прилади до електромережі без дозволу вчителя.
Учитель:
1. Відповідає за забезпечення проведення навчально-виховного процесу, проводить інструктаж з учнями з питань безпеки життєдіяльності.
2. Несе особисту відповідальність за збереження життя та здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу.
3. Повідомляє керівника закладу про нещасний випадок, що трапився. Надає першу допомогу потерпілому.
4. Інструктує учнів з питань безпеки життєдіяльності під час проведення позакласних і позашкільних заходів з реєстрацією в спеціальному журналі.
5. Веде профілактичну роботу щодо запобігання травматизму серед учнів.