Понеділок, 29.04.2024, 08:56
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя історії Мальованого В.Ф.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Освітній проект
Освітній проект «На Урок»
Освітній портал
Шкільне життя
Всеосвіта

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Історія України 9 клас

№8 Тема: Українські землі в складі Австрійської імперії наприкінці XVІІІ – у 1-й третині ХІХ століття.
[ Викачати з сервера (108.0 Kb) ] 15.12.2016, 23:44

Історія України.  9 клас

                  

Урок  ______                                                                 Дата _______________

 

Тема: Українські землі в складі Австрійської імперії  наприкінці XVІІІ – у 1-й третині ХІХ століття.

Мета: охарактеризувати  адміністративно-територіальний устрій та регіональний поділ українських земель у складі Австрійської  імперії  наприкінці  ХVIII  —  на  початку  ХІХ ст.,  а  також з’ясувати соціальне та національне становище українського населення,  визначити  суть  політики,  що  провадив  австрійський  уряд щодо українців; розвивати в учнів уміння самостійно опрацьовувати історичні документи, схеми, таблиці, аналізувати матеріал, вміти виділяти основне й другорядне, давати порівняльну характеристику певним історичним процесам, висловлювати свою точку зору; виховувати в учнів патріотичні почуття.

Обладнання: підручник  «Історія України»; ілюстрації до теми (додаток); атлас «Історія України. 9 клас»

Тип уроку:  комбінований.

Поняття: інтеграція,  адміністративно-територіальний устрій, реформа.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

визначати хронологічну послідовність подій даного періоду;

•  показувати на карті українські землі в межах Австрійської імперії;

•  порівнювати  політико-адміністративний  устрій  українських земель у складі Російської та Австрійської імперій;

•  описувати становище українського населення та ознаки повсякденного життя українців у складі Австрійської імперії;

•  порівнювати становище українського населення та ознаки повсякденного життя українців в обох імперіях;

•  аналізувати та узагальнювати історичні факти;

•  здійснювати критичний аналіз джерел та давати власну оцінку інтерпретації подій в історичних документах.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда за запитаннями

1.  До  складу  яких  держав  входили  українські  землі  на  початку ХІХ ст.? Покажіть їх на карті.

2.  Коли  і  як  потрапили  західноукраїнські  землі  до  складу  Австрійської імперії?

3.  Пригадайте,  яким  було  становище  галицьких  земель  у  складі Речі Посполитої в другій половині XVIII ст.

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Австрія являла собою не країну, а імперське утворення. У XIX ст. вона складалася із суміші 11 великих народів і ряду менших етнічних груп, що населяли більшу частину Східної Європи  й  1800 р.  становили  близько  однієї  сьомої  населення  всього континенту. 

          Поширюючи  свій  суверенітет  на  приєднані  землі,  династія  Габсбургів, як правило, не змінювала, традиційних форм влади в тих королівствах,  герцогствах,  провінціях  і  містах,  які  вона  захоплювала.

1. Пригадайте факти з історії людства, коли знання чи благородні ідеї спонукали могутніх правителів до прогресивних змін.

2. Пригадайте, чим характеризувався освічений абсолютизм.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Робота в групах

Клас ділиться на 4 групи, які працюють над питаннями і виконують завдання до них.

1-а  група. Опрацювати  за  допомогою  підручника С.36 питання  «Адміністративно-територіальний та регіональний поділ українських земель у складі Австрійської імперії» й виконати завдання.

 

 

Завдання

1. Проаналізуйте  дану  схему  та  охарактеризуйте  адміністративно-територіальний  і  регіональний  поділ  українських  земель у складі Австрійської імперії.

2.  Знайдіть і покажіть ці території на карті.

3. Порівняйте,  використовуючи  карту,  адміністративно-територіальний устрій західноукраїнських земель у складі Австрії з адміністративно-територіальним устроєм українських земель у складі Росії.

2-а група. За допомогою підручника С.38-39 опрацювати питання «Чисельність населення та його етнічний склад» і виконати завдання.

Східна Галичина

Буковина

Закарпаття

  • 65 % населення - Українці (селяни,  духовенство, інтеліґенція).
  • 20 % — поляки (шляхта).
  • 10 % — євреї (купці,

ремісники, лихварі).

  • 5 % — інші національності

• Більшість населення складали українці, переважно селяни.

• Панівне становище займають румуни (бояри)

• Більшість населення

також складали українці

(селяни).

• Панівне становище займають угорці (поміщики, ремісники).

• Також проживали румуни, поляки (купці, ремісники, службовці), німці (чиновники, службовці)

Всього в Західній Україні проживало 3,5 млн чоловік, з них українців - 2 млн чоловік

 

Завдання

1.  Проаналізуйте дані таблиці та охарактеризуйте чисельність та етнічний склад населення на українських землях у складі Австрійської імперії.

2.  До якого стану входила переважна більшість українців? Чому?

3-я група. Використовуючи текст підручника С.50 опрацювати питання «Становище українського населення».

Завдання

1.  Як ви думаєте, яку політику проводив австрійський уряд щодо українських земель? Чому?

2.  Що було спільного в політиці Російської та Австрійської імперій щодо українців?

4-а група. Прочитавши текст підручника С.36-37 «Реформи  Марії-Терезії  та  Йосифа  ІІ»,  виконати завдання.

Завдання

1.  Як ви вважає те, яку роль відіграли реформи Марії-Терезії та Йосифа ІІ для розвитку економічного, суспільного, релігійного і культурного життя Галичини та Буковини?

2.  Чи змінилося становище українського населення після проведення реформ? Як саме?

V.  Закріплення знань учнів.

1. Охарактеризуйте особливості адміністративно – територіального устрою окремих регіонів Західної України.

2. Охарактеризуйте становище українського селянства після скасування реформ Йосифа ІІ.

3. Назвіть позитивні та негативні прояви в житті міст і сіл Західної України наприкінці ХVІІІ - у першій третині ХІХ ст.

4. Назвіть роки та події, унаслідок яких Західна Україна була включена до складу Австрійської імперії.

5. Покажіть на мапі західноукраїнські регіони. Охарактеризуйте соціальне та національно-культурне становище в них українців.

6. Як мінялася політика Габсбургів щодо Східної Галичини? Якою була її кінцева мета?

7. Проаналізуйте зміст реформ Марії - Терезії та Йосифа ІІ. Як позначилися їхні реформи на різних станах суспільства Східної Галичини?

8. Визначте позитивні та негативні наслідки впливу реформ періоду освіченого абсолютизму на греко - католицьке духівництво.

9. Чому Габсбурги погодилися розділити владу в Західній Україні з польською та мадярською елітами?

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати матеріал § 4.
  2. Порівняти адміністративний устрій українських земель у складі Російської та Австрійської імперій на початку ХІХ ст.

 

 

Категорія: Історія України 9 клас | Додав: Bo$$
Переглядів: 1755 | Завантажень: 86 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят. Мова, граматика, спілкування
Годинник

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz