Понеділок, 29.04.2024, 02:54
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя історії Мальованого В.Ф.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Освітній проект
Освітній проект «На Урок»
Освітній портал
Шкільне життя
Всеосвіта

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Історія України 9 клас

№ 4 Тема: Етапи українського визвольного руху.
[ Викачати з сервера (43.5 Kb) ] 15.12.2016, 23:39

Історія України. 9 клас                   

Урок  ______                                                                 Дата _______________

 

Тема: Етапи українського визвольного руху.

Мета: ознайомити з поняттям «український проект», «російський і польський імперські проекти»; визначити мотиви дій української еліти по виокремленню українських національних інтересів; проаналізувати діяльність провідників українського руху першої половини ХІХ ст. — етнографів, фольклористів, істориків, громадських і церковних діячів, їхні твори, що підносили значення народу, його права керувати суспільним життям на своїй території; охарактеризувати зміст програмних ідеологічних творів: «Малоросійські пісні...» М. Максимовича, «Закон Божий» М. Костомарова та ін.

Обладнання: підручник  «Історія України» О.К. Струкевич, 2009 рік, видавництво «Грамота»; ілюстрації до теми (додаток); атлас «Історія України. 9 клас»

Тип уроку: урок комбінований.

Поняття: український проект, соборність, історична пам’ять.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • орієнтується у визначеннях «український проект», «російський і польський імперські проекти»;
  • визначати мотиви дій української еліти по виокремленню українських національних інтересів;
  • аналізувати та узагальнювати діяльність провідників українського руху першої половини ХІХ ст. — етнографів, фольклористів, істориків, громадських і церковних діячів, їхні твори, що підносили значення народу, його права керувати суспільним життям на своїй території;
  • здійснювати критичний аналіз джерел та інтерпретує теоретичні постулати лідерів українського руху;
  • характеризувати зміст програмних ідеологічних творів: «Малоросійські пісні...» М. Максимовича, «Закон Божий» М. Костомарова та ін.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Перевірте свої знання

1. Назвіть етапи і форми етнонаціонального об’єднання, які проходять народи за час свого розвитку.

2. Назвіть наслідки втрати народом етнокультурних рис.

3. Дайте загальну характеристику староукраїнству. У чому вбачали сутність українського питання староукраїнці?

4. Визначте й охарактеризуйте ті чинники, які формують і підтримують єдність етносу.

5. Визначте риси, за допомогою яких можна відрізнити етнос, народність, націю.

6. Чи можна називати народом певну людську спільноту після втрати нею етнокультурних рис?

7. Як виникло українське питання? Визначте його сутність.

8. Якими засобами вирішували староукраїнці українське питання?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

        На зміну староукраїнству прийшло нове українство. Це були люди інтелектуальної праці: письменники, художники, лікарі, учителі, агрономи, техніки, інженери та ін. Вийшовши з дрібного поміщицтва, духівництва, заможних міщан іселян, тобто з виру народного життя, вони зовсім не вважали, що на Україну очікує сумний кінець.

        Нові українці були добре освіченими людьми, знали стан справ не лише в Україні та Росії, а й в Європі. Вони проймалися ідеями Великої французької революції — ідеями «нації», «прав народу». Нові українці не розглядали уряд і державу як «божественне право королів». Вони вважали себе представниками нації, котра сама має вирішувати, яке їй потрібне урядування.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Український проект

Учні опрацьовують С.16-17 підручника та заповнюють таблицю «Національний проект»

Академічний етап

Культурницький етап

Політичний етап

Головними його

учасниками є вчені. Вони збирають матеріал, який відображає минуле і сучасне

життя нації.

Учасниками якого є митці, діячі освіти і культури.

Вони популяризують думки окремих учених серед

широких народних мас.

Його головні діячі — це політики, які ведуть широкий загал до політичної боротьби за національні права. Завершальним акордом цього етапу має бути проголошення державної незалежності нації.

 

Пошук науково - історичних підвалин української окремішності.

«Історія русів»

«История Малой России от водворения славян в сей стране

до уничтожения гетманства».

«Історія України»

(Миколи Маркевича)

Провідна ідея праці невідомого автора — обґрунтування історичного права українського народу на незалежне державне життя. Він засуджував польську і російську політику щодо України й доводив законність боротьби українського народу проти чужоземного поневолення, як польського, так і російського.

Автор обстоював право України на автономне Козацьке самоврядування. Наукове обґрунтування вченим самобутності України було дуже своєчасним, адже саме тоді вже друкувалися перші томи «Истории государства Российского» М. Карамзіна, написані з великодержавних позицій.

 

Він широко використав відомості з козацьких літописів ХVІІ–ХVІІІ ст. Ця праця рішуче обстоювала історію України як окрему та незалежну від історії

Росії.

Робота в групах

І – група. Значення фольклору, етнографії та мовознавства.

ІІ - група. Ментальні риси українців

ІІІ - група. Російська панславістська, польська федеративна й українська слов’янофільська теорії

V.  Закріплення знань учнів.

Запитання

1. Назвіть головні риси нового українства.

2. Охаректеризуйте сутність українського проекту.

3. Як українські фольклористи, етнографи і мовознавці працювали над здійсненням українського проекту?

4. Визначте шляхи мобілізації української нації.

5. Які етапи визначив М. Грох у ході втілення в життя національного проекту?

6. Поясніть, як історична наука та історична пам’ять народу причетні до визвольного руху пригнобленої нації.

7. Які причини зумовили виникнення панславізму?

8. Чим вирізнявся російський імперський панславізм?

9. Чому в польському суспільно політичному середовищі утвердилася федералістська теорія? Чому вона не сприяла покращенню тодішніх стосунків між українськими і польськими громадсько - політичними діячами?

10. Чому створення нації культурної не є достатнім для повноцінного національного життя?

11. Чому українську суспільно - політичну думку віками супроводжувала ідея соборності? Визначте загальний зміст цієї ідеї.

VІ. Домашнє завдання

1.  Опрацювати матеріал § 2 стор.16-24.

2. Повторити Вступ та §1.

Категорія: Історія України 9 клас | Додав: Bo$$
Переглядів: 584 | Завантажень: 19 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят. Мова, граматика, спілкування
Годинник

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz