Четвер, 02.05.2024, 13:43
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя історії Мальованого В.Ф.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Освітній проект
Освітній проект «На Урок»
Освітній портал
Шкільне життя
Всеосвіта

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Історія України 9 клас

№16 Тема: Початок промислової революції.
[ Викачати з сервера (37.0 Kb) ] 16.12.2016, 00:12

Історія України.  9 клас

                  

Урок  ______                                                                 Дата _______________

 

Тема: Початок промислової революції.

Мета: охарактеризувати  стан  промислового  розвитку  українських земель у складі Російської та Австрійської імперій у першій половині ХІХ ст., визначити, які наслідки мав промисловий переворот для розвитку промисловості та торгівлі в Україні; розвивати в учнів уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки під час аналізу історичних подій, вчити працювати з документами та ілюстраціями,  аналізувати  матеріал,  визначати  основне  і  другорядне, висловлювати свою точку зору; виховувати в учнів риси самостійності, власної ініціативи, підприємництва.

Обладнання: підручник  «Історія України» О.К. Струкевич, 2009 рік, видавництво «Грамота»; ілюстрації до теми (додаток); атлас «Історія України. 9 клас»

Тип уроку:  комбінований.

Поняття: промисловий переворот, підприємці, наймані робітники, ринкові відносини, товарне виробництво, галузі економіки.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • визначати хронологічну послідовність подій даного періоду;
  • пояснювати економічні та соціальні процеси;
  • пояснювати  терміни  та  поняття: промисловий  переворот,  підприємці, наймані робітники, ринкові відносини, товарне виробництво, галузі економіки;
  • на основі різних джерел інформації: характеризувати та оцінювати особливості розвитку промисловості й торгівлі даного періоду; 
  • визначати  наслідки  промислового  перевороту  для  розвитку промисловості й торгівлі в Україні.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

За допомогою методу «Мозковий штурм» учні мають дати відповідь на запитання:

  • У чому проявилися занепад і криза феодальних відносин на українських землях у першій половині ХІХ ст.?

Отже, у першій половні ХІХ ст. на українських землях відбувається занепад феодально-кріпосницьких відносин і посилення кризи феодального господарювання. Проте в розвитку господарства українських земель з’являються нові ознаки й тенденції. Назвіть їх.

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Нові  ознаки  в  розвитку  господарства  засвідчили факт зародження товарного виробництва і ринкових відносин. На початку ХІХ ст. в Україні починається промисловий переворот.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Переддень промислової революції

Робота з документом

Учні мають ознайомитися з документом і виконати завдання.

Із праці О. Д. Бойка «Історія України»

«Динаміка розвитку промислової сфери цієї доби визначалась сумарною  дією  низки  процесів:  бурхливим  зростанням  кількості промислових  підприємств;  промисловим  переворотом,  запровадженням нової техніки й технологій; поступовим витісненням кріпосницької  мануфактури  капіталістичною  фабрикою;  збільшенням  ролі  вільнонайманої  праці;  виникненням  нових  галузей промисловості;  поступовим  переміщенням  промислових  підприємств із сіл у міста; формуванням спеціалізації районів на виробництві певної промислової продукції». (Бойко О. Д. Історія України. — К.: Академія, 2001. — С. 217)

Завдання

  • На основі даного документа визначте, які тенденції визначали розвиток  промисловості  в  Наддніпрянській  Україні  в  першій половині ХІХ ст. та прокоментуйте їх.

2. Промислова революція (промисловий переворот)

Коментоване читання.

3. Формування фабрично заводської промисловості

Учні опрацьовують відповідний текст підручника та складають план (4-5 пунктів)

4. Робота в групах

І- група. Машинобудування

ІІ- група. Металургійна та паливна промисловість

ІІІ- група. Розвиток транспорту

5. Вплив промислової революції на суспільну структуру

Опрацювавши текст підручника учні пишуть невеликий твір «Я робітник на першій фабриці»

V.  Закріплення знань учнів.

1. Що таке капітал? Хто такий капіталіст?

2. Визначте типові риси промислового перевороту в Україні.

3. Охарактеризуйте галузі, які визначили сутність промислового перевороту, утверджували промислове виробництво в Україні.

4. Порівняйте розвиток промисловості України в різних регіонах.

5. Охарактеризуйте стан транспорту в Україні протягом першої половини ХІХ ст.

6. Чому дослідники економічної історії називають кріпосні мануфактури справжніми «монстрами»?

7. Чому мануфактури виявилися безсилими порівняно із заводами і фабриками?

8. Чому проникнення купецького капіталу в промисловість було явищем набагато прогресивнішим порівняно з поміщицьким промисловим виробництвом?

9. Які галузі українського виробництва промисловий переворот охопив першими?

10. Як промислова революція вплинула на соціальну структуру українського суспільства?

11. Чому українські підприємці в Україні поступово зросійщувалися?

12. Подумайте, чому на Дніпрі утворилися дві пароплавні компанії.

VІ. Домашнє завдання

1.  Опрацювати матеріал § 10.

 

 

 

Категорія: Історія України 9 клас | Додав: Bo$$
Переглядів: 1026 | Завантажень: 34 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят. Мова, граматика, спілкування
Годинник

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz