Понеділок, 29.04.2024, 04:12
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя історії Мальованого В.Ф.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Освітній проект
Освітній проект «На Урок»
Освітній портал
Шкільне життя
Всеосвіта

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Історія України 9 клас

№13 Тема: Суспільно-політичний рух в Україні у 1-й третині ХІХ ст.
[ Викачати з сервера (43.0 Kb) ] 15.12.2016, 23:45

Історія України.  9 клас

                  

Урок  ______                                                                 Дата _______________

 

Тема: Суспільно-політичний рух в Україні у 1-й третині ХІХ ст.

Мета: охарактеризувати  російський  визвольний  та  польський національно-визвольний рухи на українських землях в 20–30-х рр. ХІХ ст., а саме: діяльність масонських організацій в Україні, рух декабристів та польське повстання 1830–1831 рр.; розвивати в учнів  уміння  працювати  з  історичними  джерелами,  аналізувати  їх, робити  висновки,  порівняння,  висловлювати  свою  точку  зору; сприяти патріотичному вихованню учнів;

Обладнання: підручник  «Історія України»; ілюстрації до теми (додаток); атлас «Історія України. 9 клас»

Тип уроку:  комбінований.

Поняття: масонство,  декабристи,  «Руська  Правда» П. Пестеля, «Конституція» М. Муравйова.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • визначати хронологічну послідовність подій даного періоду;
  • на основі опрацювання різних джерел інформації: аналізувати  та узагальнювати історичні факти, що свідчили про піднесення  національної  ідеї,  національного  та  суспільно-політичного рухів;
  • зіставляти дані історичних та літературних джерел для аналізу програмових позицій антиурядових організацій;
  • здійснювати критичний аналіз джерел та давати власну оцінку інтерпретації подій в історичних документах.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.  До  складу  яких  держав  входили  українські  землі  на  початку ХІХ ст.?

2.  Представники  яких  національностей  проживали  на  території України? В якій кількості?

3.  Чи розвивався в Україні на початку ХІХ ст. український національний рух? Які завдання він перед собою ставив?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

В  українському  національному  русі  існували російська  і  польська  течії,  які  виражали  інтереси  відповідно російського і польського народів, і представники цих течій у багатьох  випадках  покладали  надії  на  допомогу  українського  народу.  У  першій  половині  XIX ст.  посилюється  невдоволення кризою  феодально-кріпосницької  системи  та  зростає  опозиційність  до  самодержавної  влади.  Одним  із  показників  цього процесу  стало  виникнення  в  українських  землях  масонських лож,  які  були  організаційними  формами  об’єднання  опозиційно налаштованої ліберальної еліти.

1. Чому гасло свободи збирало й збиратиме під свої знамена значні повстанські сили?

2. Які прояви протесту проти влади ви запам’ятали зі світової історії? Що спонукало їх боротися проти властей?

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Посилення духу опозиційності проти царизму

Вправа «Чиста дошка»

Запитання записані на дошці, після відповіді – запитання стирається.

1. Що побачили у Європі українські дворяни - офіцери?

2. Що таке опозиція?

3. Що таке реакційна політика?

Опозиція (від латин. oppositio— протиставлення) — опір, протидія, протиставлення одних поглядів, однієї політики іншим поглядам,іншій політиці; угруповання, яке протистоїть політиці офіційної влади.

Реакція - (фр. reaction, від латин. re… — проти і actio— дія). В історії — активний опір суспільному прогресові з боку віджилих або переможених суспільних верств, політичний режим, установлений для  збереження та зміцнення старих суспільних  порядків і придушення прогресивних сил.

2. Масонство в Україні

Вправа «П’ять питань» - учні до відповідного пункту тексту підручника ставлять по п’ять запитань. Після опрацювання – обмінюються питаннями та дають на них відповідь.

Додаткові запитання:

1. Охарактеризуйте зміст масонства в Україні.

2. Які особливості мала Полтавська масонська ложа «Любов до істини»?

3. Україна в програмних документах декабристів

Учні складають план із чотирьох пунктів до відповідного тексту підручника та коротко розповідають прочитане.

4. Польське повстання 1830–1831 рр. і Україна

Робота з таблицею. Учні заповнюють таблицю «Польське повстання 1830–1831 рр. і Україна»

Причини повстання

 

Учасники

 

Розгортання подій

 

Наслідки повстання

 

Запитання

Як розуміти гасло польських повстанців: «За нашу і вашу свободу!»?

V.  Закріплення знань учнів.

Історичний диктант

Заповніть пропуски в реченні.

1.  Перша масонська організація в Україні виникла у селі __ на __ __ року.

2.  Наприкінці XVIII - на початку XIX ст. масонські «ложі» виникли в __ , __ , __ , __ , __ та ін. містах.

3.  Масонська ложа в Полтаві мала назву __ .

4.  До полтавської ложі належали великі поміщики __ і __ , письменник __ .

5.  Основне гасло масонів: «__ , __ , __».

6.  Членів таємних дворянських організацій, які мали на меті реформування Росії і до складу яких входили переважно військові офіцери, називали __ .

7.  Основною причиною декабристського руху стала криза __ .

8.  Братами  Андрієм  і  Петром  Борисовими  та  Ю. Люблінським у Новоград-Волинському 1823 р. було утворене __ .

9.  «Руська  правда»  бачила  майбутню  Росію  виключно  як  єдину,  унітарну  неподільну  державу,  визнаючи  право  на  самовизначення лише за __ народом.

10. «Конституція»  М. Муравйова  передбачала  на  території  України утворення трьох держав: __ , __ , __ .

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати матеріал § 8.
  2. Дописати таблицю.
  3. Повторити §§ 3 – 7.

 

 

Категорія: Історія України 9 клас | Додав: Bo$$
Переглядів: 807 | Завантажень: 27 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят. Мова, граматика, спілкування
Годинник

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz