Четвер, 02.05.2024, 04:29
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя історії Мальованого В.Ф.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Освітній проект
Освітній проект «На Урок»
Освітній портал
Шкільне життя
Всеосвіта

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Історія України 7 клас

№1 Тема: Історія України - складова європейської історії
[ Викачати з сервера (48.0 Kb) ] 13.12.2016, 21:58

Історія України. 7 клас                   

Урок  ______                                                                 Дата _______________

 

 

Тема: Історія України - складова європейської історії

Мета: ознайомити,  що таке історія України як наука та навчальний предмет;  якими є джерела вивчення середньовічної історії України; як працювати з підручником; що таке «історія», «історичний факт», «історична подія», «історія України», «періодизація», «історичні джерела», «літопис». Виховувати цікавість до вивчення історії України.

Тип уроку: комбінований.

Поняття та терміни: «історія стародавнього світу», «історичні джерела».

Тип уроку: повторювальний.

Обладнання: підручник, атлас, карти зі стародавньої історії України.

Основні терміни і поняття: історія України, європейська історія.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

-характеризувати історичний розвиток України у стародавню добу;

-тлумачити поняття «історія стародавнього світу», «історичні джерела».

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ.  Актуалізація знань

1. Що таке історія?

2. Що вивчає наука історія?

3. Який період всесвітньої історії та історії України ви вивчали в минулому році? Назвіть його хронологічні межі.

4.  Які події стародавньої історії України вам запам’яталися найбільше?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Звідки ми дізнаємось про життя людей у далекому минулому? Пригадайте загальну назву всього того, що несе безпосередню інформацію про минуле.

 Бесіда за запитаннями

1. Що таке історія?

2. Що таке історія України?

3. Як ви розумієте вислів «складова європейської історії»?

 Повторення вивченого матеріалу

Дидактична гра «Хто більше»

Правила гри. До гри залучаються двоє учнів або дві команди учнів. Вони повинні навести якомога більше характеристик певного історичного явища, події, діяча тощо. Переможцем стає той, хто наведе більше правильних характеристик. Гра сприяє активізації процесу відтворення знань учнів за певною проблемою. Учитель знайомить учнів з умовами гри та інформує їх, що у такій формі на етапі закріплення нових знань їм потрібно буде визначити характеристики, які свідчать про те, що історія України - складова європейської історії.

 Запитання і завдання

1. Коли і як розпочалося заселення первісними людьми території України?

2. Покажіть на карті і назвіть місця стоянок та пам’ятки первісних людей на території України.

3. Як жили і чим займалися первісні люди на території України?

4. Яким були господарство, побут і духовне життя носіїв трипільської культури?

5. Покажіть на карті територію розселення носіїв трипільської культури.

6. Порівняйте спосіб життя, форми господарювання та соціальну організацію первісних суспільств на території Європи та України.

7. Покажіть на карті території розселення кіммерійців та скіфів.

8. Визначте особливості впливу природно-географічних умов Північного Причорномор’я на тип господарювання кіммерійців та скіфів.

9. Опишіть спосіб життя і внесок у світову культуру кіммерійців і скіфів.

10. Покажіть на карті античні грецькі поселення на території України. Коли вони були засновані?

11. Опишіть життя та побут мешканців грецьких полісів на території України.

12. Що ви знаєте про римський період античних держав на території України.

13. Які пам’ятки античної цивілізації на території України вам відомі?

14. Що ви знаєте про розвиток праслов’янської спільноти?

15. Які відомості про суспільне господарське життя і духовний світ

давніх слов’ян можна отримати з тогочасних історичних джерел?

16. Оцініть внесок давніх слов’ян в історію людства.

(Наведений перелік запитань і завдань має орієнтовний характер. Які з них використати на уроці - вирішує вчитель залежно від конкретної ситуації в класі.)

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Історія України як наука і навчальний предмет.

Закінчилися літні канікули і розпочався новий навчальний рік. У 7 класі ви, серед інших навчальних предметів, продовжите вивчення систематичного курсу історії,— як всесвітньої, так і історії України.

Слово «історія», як ви вже знаєте, давньогрецького походження й перекладається як «дослідження», «оповідь про події». Давньогрецький письменник і вчений Геродот, якого вважають «батьком історії», називав «історіями» свої оповідання про греко-перські війни.

Термін «історія» має кілька значень. Історія як наука вивчає минуле людських спільнот, котрі заселяли нашу планету від найдавніших часів і до сьогодення.

Учених, які досліджують те, що відбувалося в минулому людських спільнот, називають істориками. В основу їхньої цікавої, але й дуже складної праці покладені дослідження історичних фактів та історичних подій.

 

Терміни та поняття

Історичні факти — дійсні, не вигадані випадки, які відбувалися насправді.

Історичні події — сукупність пов’язаних між собою важливих фактів суспільного життя, які становлять єдине ціле.

Невід’ємною складовою всесвітньої історії є історія України. Це наука, що вивчає розвиток людського суспільства на українських землях у хронологічній послідовності та визначає його основні закономірності. Вона досліджує історію українського народу, його боротьбу за державну незалежність та пов’язані з нею подвиги, драми, тріумфи і трагедії.

Історична наука не стоїть на місці. Завдяки новим відкриттям вона оновлює й поглиблює наші знання про історичні події. На основі досліджень учених-істориків створено навчальний предмет «історія України», вивчення якого ви продовжите цього року. Він відображає сучасне бачення минулого нашої Батьківщини.

2.      Періодизація історії України.

Джерела вивчення середньовічної історії України. Історію людства, як ви вже знаєте, дослідники поділяють на певні періоди. Періодизація історії України в цілому відповідає всесвітній історії, але має також особливості, які відображають специфіку становлення та розвитку людського суспільства на українських землях.

Терміни та поняття

Історична періодизація — поділ історії на певні періоди, що є історичними етапами суспільного або культурного розвитку країн та народів і характеризуються визначними подіями, явищами або процесами.

Відповідно до існуючої сьогодні періодизації історію України поділяють:

-стародавня історія. Найтриваліший період, що охоплює події від появи людей на території України і до Великого переселення народів;

-середньовічна історія. Розповідає про події, що відбувалися в період від Великого переселення слов’ян і до кінця XV ст.;

-нова історія. Характеризує розвиток українських земель у XVI—XIX ст.;

-новітня історія. Знайомить із подіями від початку XX ст. і до сьогодення.

Пізнання минулого відбувається на основі вивчення й аналізу дослідниками історичних джерел.

 

Терміни та поняття

Історичні джерела — усе створене в процесі діяльності людини, збережене до наших днів, що дозволяє вивчати минуле людського суспільства і відображає його історичний розвиток.

Досліджуючи різноманітні історичні джерела, учені дізнаються про те, яким було життя людей у різні історичні періоди. Існують різні типи історичних джерел, серед яких основними є речові, усні, писемні, мовні, етнографічні, фото- і кінодокументи. Кожне окреме джерело відображає лише певну грань минулого і містить обмежений обсяг історичної інформації. Оскільки творцями всіх пам’яток минулого були люди, то історичні джерела відображають їхнє бачення і сприйняття подій. Унаслідок цього повну картину життя людей у певний період можна відтворити лише шляхом поєднання і порівняння інформації з різних історичних джерел.

Основними історичними джерелами, за якими вчені досліджують середньовічну історію України, є речові, писемні, усні, мовні та етнографічні.

Джерела вивчення середньовічної історії України

 

V. Закріплення знань учнів        

Запитання і завдання

Перевірте себе

1. Як перекладається слово «історія»?

2. Що таке історичні факти та історичні події?

3. Що вивчає і досліджує історія України?

4. Що таке історична періодизація?

5. На які періоди поділяється історія України?

6. Що таке історичні джерела?

7. Які існують типи історичних джерел?

. Підсумки уроку.

Підбиваючи підсумки уроку, учитель звертає увагу, що матеріал уроку

дозволяє учням переконатися в тому, що історія України — складова

європейської історії. Україна — складова європейської історії. Він доручає

учням у вигляді тезового плану записати в зошиті твердження, що доводять

цю думку.

 

VІІ.  Домашнє завдання

1.Опрацювати §1 підручника.

2.Який метал першим почали обробляти люди? Складіть усне оповідання про те, як людина здогадалася його використати. Уведіть у розповідь персонажів. Сформулюйте наприкінці розповіді значення цієї події для еволюції людства.

    3. Використовуючи ресурси Інтернету, підготуйте презентацію за темою «Історія України - складова європейської історії».

Категорія: Історія України 7 клас | Додав: Bo$$
Переглядів: 2015 | Завантажень: 66 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят. Мова, граматика, спілкування
Годинник

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz