Середа, 01.05.2024, 09:43
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя історії Мальованого В.Ф.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Освітній проект
Освітній проект «На Урок»
Освітній портал
Шкільне життя
Всеосвіта

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Інтегрований курс. Всесвітня історія. Історія України 6 клас

№29 Тема. Вплив природно-географічних умов на розвиток античної грецької цивілізації. Населення давньої Греції.
[ Викачати з сервера (61.0 Kb) ] 12.12.2016, 23:28

Інтегрований курс. Всесвітня історія. Історія України. 6 клас.

 

Урок № _______                                                                     Дата ____________

 

Тема.  Вплив природно-географічних умов на розвиток античної грецької цивілізації. Населення давньої Греції.

Мета: сформувати уявлення про природно-географічні й кліматичні умови Греції та її населення, основні заняття та повсякденне життя; розглянути міфи як історичні джерела; установити  зв’язок  між  природно-географічними  умовами  та  заняттями населення, географічними назвами та міфами; розвивати вміння порівнювати, висловлювати власну думку, критично мислити.

Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 - 256 с., наочність.

Тип уроку:  засвоєння нових знань та вмінь.

Основні поняття: елліни.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

-показувати на карті Балканський півострів та острови Егейського моря;

-застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «елліни»;

-описувати спосіб життя людей Стародавньої Греції;

-наводить приклади впливу природно - географічних умов Греції на розвиток цивілізації;

     - показувати на карті Пелопоннес, Лаконіку, Аттику;

     - визначати вплив природних умов на життя людей та їхні релігійні вірування на Балканському півострові та островах Егейського моря; роль міфів як історичних джерел для вивчення найдавнішо­го періоду історії.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

ХІД УРОКУ

 

І.    ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

На цьому етапі уроку доцільно об'єднати аналіз контрольної робо­ти і повторення найзагальніших питань курсу.

Запитання на повторення.

1)    Що таке цивілізація?

Цивілізація – спільність поєднана оригінальними рисами культури; ступінь розвитку.

2)    Де виникли перші цивілізації?

3)    Які природні умови цьому сприяли?

4)    Назвіть основні заняття людей у давнину.

Розглянувши запропоновані питання, учні з допомогою вчителя дійдуть висновку: найдавніші цивілізації виникли в Єгипті та Ме­сопотамії, потім з'явилися цивілізації в Індії та Китаї. Виникненню перших цивілізацій сприяли природні умови, що, з одного боку, по­зитивно впливали на розвиток рільництва та скотарства, а з іншо­го — були поштовхом до постійного вдосконалення організації су­спільства, поліпшення знарядь праці, розвитку ремесел.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План

1.  Природа та географічне положення Балканського півострова й островів  

     Егейського моря.

2.  Населення Давньої Греції та довколишніх земель.

3.  Перекази про найдавнішу історію Греції.

 

1.                       Природа та географічне положення Балканського півострова й островів Егейського моря.

Розповідь вчителя

Природно ­ кліматичні умови

-Клімат м’який, зі спекотним сухим літом і короткою (1,5—2 місяці) теплою зимою;

-Дощі випадають узимку, а в інші пори року бувають дуже рідко;

-Великих повноводних і судноплавних річок немає, й тому зрошувальне землеробство неможливе через часті посухи;

-Більша частина материкової Греції вкрита горами, земель, придатних для обробітку, мало;

-Узбережжя Балканського півострова вкрито численними бухтами, поряд з ним розташовано багато островів. Усе це сприяло розвитку мореплавства;

-Лісів було небагато. Там переважали чагарники і низькорослі дерева, непридатні для будівництва.

Коментоване читання.

Прочитайте текст параграфа та складіть схему «Особливості географічного положення Греції»).

 

Перший стовпчик схеми містить перелік уже відомих учням при­родних факторів, що тією чи іншою мірою впливали на розвиток роз­глянутих раніше цивілізацій. Другий стовпчик має містити характе­ристику зазначених факторів у Греції. Третій стовпчик має показати, як природні фактори вплинули на розвиток господарської діяльності в Греції.

 

Заповнити текстову таблицю.

Природне та географічне положення Греції

Півострів, на якому знаходиться

Балканський півострів

Моря, що омивають

Егейське, Іонічне, Критське, Середземне

Рельєф: річки, гори

тощо

Гір багато, але невисокі. Найвища гора — Олімп; річки бурхливі восени і взимку, а навесні пересихають; земля кам’яниста, неродюча

Клімат

Спекотний, посушливий

Берегова смуга, острови

Велика кількість великих і маленьких островів, найбільші: Крит, Родос. Берегова смуга створює безліч заток, бух, проток, зручних для стоянок кораблів

Корисні копалини

Залізо, мідь, срібло та глина

 

2.  Населення Давньої Греції та довколишніх земель.

Робота за підручником.

Прочитайте текст параграфа і випишіть у зошити назви грецьких племен.

3.  Перекази про найдавнішу історію Греції.

Учитель подає коротку інформацію, спираючись на те, що учні вже знають про міфи, про їхню роль у розвитку культури давніх народів; акцентує увагу на нових поняттях.

Аеди - мандрівні співаки, які розповідали міфи, складали й ви­конували епічні пісні під акомпанемент струнного інструмента.

Герої - діти богів і смертних жінок.

Історичний театр.

Під час інсценування (читання за ролями) міфів учитель звертає увагу на деталі, що дозволяють розглядати їх як історичне джере­ло. (Наприклад: у міфах згадуються царі, тобто в давньогрецькому суспільстві було майнове розшарування, існувала держава; із міфів ми можемо дізнатися про господарську діяльність давніх греків.)

Виклад змісту міфів може також супроводжуватися демонстрацією зразків образотворчого мистецтва, створених на основі давньогрець­ких переказів (використовуються ілюстрації підручника, слайди, до­даткова література).

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Історичний диктант.

Історичний диктант

1)  На якому півострові розташована Греція? (Балканський півострів)

2)  Який великий острів розташований поряд із Грецією? (Крит)

3)  Яке море назване на честь царя Афін? (Егейське)

4)  Як греки називали Грецію? (Еллада)

5)  Як звали міфічного царя острова Крит? (Мінос)

6)  Як називається палац із заплутаними переходами? (Лабіринт)

7) Хто вбив Мінотавра? (Тесей)

8) Найвища горо Греції? (Олімп)

9) Які племена у ІІІ тис. до н.е. захопили Балкани? (Ахейці)

10) Хто потіснив ахейців у ІІ тис. до н.е.? (Дорійці)

11)    Греція розташована на ... півострові.

12)    Півострів омивають три моря: Середземне, Егейське та ... .

13)    Найвища гора Греції - ....

14)    Природні умови сприяли розвитку рибальства і... .

15)    Південна частина Греції називається ....

16)    Давні греки називали себе ....

Учитель вибірково перевіряє роботи, указує на типові помилки.

- Міфи - це розповіді про богів, героїв, демонів, духів, що від­бивають фантастичні уявлення давніх людей про світ, природу і люд­ське життя.

- Найбільш значний слід у світовій культурі залишили міфи Дав­ньої Греції.

- Міфи можна розглядати як історичне джерело; вони стали осно­вою для розвитку літератури, надихнули на створення безсмертних шедеврів майстрів образотворчого мистецтва.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.   Опрацювати § 25 підручника.

2. Завдання групам: підготувати читання за ролями грецьких міфів «Дванадцять подвигів Геракла», «Міфи про Персея», «Міф про аргонавтів» тощо.

3. Знайти відомості про давньогрецькі міфи. Підготувати усний переказ одного з них.

 

 

Категорія: Інтегрований курс. Всесвітня історія. Історія України 6 клас | Додав: Bo$$
Переглядів: 1913 | Завантажень: 87 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят. Мова, граматика, спілкування
Годинник

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz