Середа, 01.05.2024, 04:36
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя історії Мальованого В.Ф.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Освітній проект
Освітній проект «На Урок»
Освітній портал
Шкільне життя
Всеосвіта

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Інтегрований курс. Всесвітня історія. Історія України 6 клас

№23 Тема: Вплив природно-кліматичних умов на розвиток цивілізації в Індії. Індська цивілізація. Ведійська цивілізація.
[ Викачати з сервера (157.0 Kb) ] 12.12.2016, 23:20

Інтегрований курс. Всесвітня історія. Історія України. 6 клас.

 

Урок № _______                                                                     Дата ____________

 

Тема: Вплив природно-кліматичних умов на розвиток цивілізації в Індії. Індська цивілізація. Ведійська цивілізація.

Мета: познайомити учнів з природно-кліматичними умовами та географічним положенням Індії; дати уявлення про найдавніші цивілізації долини річки Інд; встановити зв’язок між природно-кліматичними умовами та заняттям  населення;  формувати  в  учнів  навички  самостійної  роботи  та сприяти розвиткові у них критичного мислення.

Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.І. Пометун, П.В.Мороз, Ю.Б. Малієнко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2014 - 256 с., наочність.

Тип уроку:  комбінований.

Основні поняття: «веди».

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

-називати хронологічні межі утворення та розквіту цивілізацій Індії;

-показувати на карті долини Інду і Гангу, територіальні межі й основні центри давньої Індії;

-застосовувати  та пояснювати на прикладах поняття: «веди»;

-описувати спосіб життя людей стародавньої Індії;

-наводити приклади впливу природно - географічних умов Індії на зародження держави і цивілізації;

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Питання на повторення

1.  Що таке цивілізація?

2.  Де виникли перші цивілізації? З чим це було пов’язано?

3.  Назвіть найдавніші міста. Як вони виникли?

Вчитель підбиває підсумки бесіди: перші цивілізації виникали зазвичай у долинах річок. Життя на березі ріки означало наявність родючого ґрунту, який легко зрошувати й обробляти. Річкою легше, ніж сушею, перевозити вантажі. Саме тому в Єгипті люди селилися на березі Нілу, в Месопотамії - на берегах Тигру та Євфрату і, в Індії - в долині Інду.

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Завдання

Спираючись на досвід вивчення історії інших країн Стародавнього світу, поставте запитання до теми сьогоднішнього уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Природно – географічні умови Стародавньої Індії

Працюємо з картою

1. За допомогою історичного атласу назвіть моря, що омивають береги півострова Індостан.

2. Назвіть найбільші річки Індії.

3. Який гірський хребет міститься на півночі Індії?

Спираючись на текст, зображення і карту, поміркуйте, як природні умови впливали на спосіб життя населення Стародавньої Індії.

Вчитель

За природними умовами землі Індії можна поділити на три райони. Індська область (північно-західна частина півострова) з долиною річки Інд і сусідніми гірськими районами. Тут переважно сухий клімат, дощі випадають рідко, але Інд широко розливається і несе разом із своїми водами на поля родючий мул.

Гангська  область  (північно-східна  частина  півострова)  простягається вздовж долини річки Ганг. У цій області з червня до вересня йдуть дощі. розливами гангу наноситься родючий мул. Жаркий та вологий  клімат  сприяє  розвиткові  рослинності:  ця  область  була вкрита джунглями - густими лісами та чагарниками, в яких жили слони, тигри, пантери, велика кількість птахів та змій.

Декан  (Південна  Індія)  має  складний  рельєф,  тут  нерегулярно випадають дощі й немає великих річок.

Бажаний результат: розуміння учнями того, що до появи залізних  знарядь  найбільш  сприятливими  для  життя  була  Індська  область за умови розвитку іригаційного землеробства.

2. Індійська цивілізація

Самостійна робота за завданням

Опрацювати текст параграфа і скласти до нього 5 питань, що починаються  словами  «хто»,  «де»,  «коли»,  «чому».  Наприклад:  Коли  виникли перші  землеробські  поселення  в  гірських  районах  Індської  долини?  Де виникла Індська цивілізація? та ін.

Самостійна робота за підручником

Прочитайте текст параграфа й складіть до нього п’ять запитань, які починаються словами хто, що, де, коли, чому.

Наприклад: Коли виникли перші землеробські поселення в гірських районах Індської долини? Де виникла Індська цивілізація? Що свідчить про високий рівень її розвитку?

Виконання завдання допоможе учням підготуватися до роботи зі складання плану параграфа.

Додаткова інформація

Мохенджо-Даро

У 1920 р. на території Пакистану була відкрита давня культура, що належить до кінця III - початку II тис. до н. е. Археологи від­крили місто, яке складалося з двох частин: цитаделі, спорудженої на височині - глиняній платформі, і «нижнього міста», де жили звичайні городяни. У цитаделі розкопаний великий будинок - оче­видно, палац правителя. Місто було чітко розплановане, головні ву­лиці мали ширину до 10 метрів, існувала система водогону і стоку брудної води. Міські будинки споруджені з випаленої цегли. Багатство цієї цивілізації ґрунтувалося на рільництві: виявлено великі зер­носховища.

Під час розкопок було знайдено низку витворів мистецтва: кам’я­ну і бронзову статуетки, а також печатки - прямокутні, із рельєф­ним зображенням тварин і богів та написами.

3. Прихід аріїв до Індії. Поява цивілізації в долині Ґанґу.

Розповідь учителя.

Не пізніше середини II тис. до н. е. почалося проникнення індоєвропейських племен до Індії. Прабатьківщиною цих племен ува­жають схід Центральної та Південну Європу або степові простори до півночі від Чорного і Каспійського морів. Початок розпаду індоєвро­пейської спільноти відносять до IV тис. до н. е. Відтоді племена, що говорили індоєвропейськими діалектами, ішли на південь - у Малу Азію (хетти, лувійці), на південний захід - на Балканський півост­рів (греки, фракійці), а також на схід (індоіранці). Серед індоіранців був широко розповсюдженим термін ар’я - «шляхетний». Ним на­зивали себе, імовірно, члени племен, які займали керівне становище в племінних союзах, що існували в той час. Тому індоіранські за мо­вою племена в науці часто називають й рійськими.

Індоарійці були скотарсько-землеробськими патріархальними племенами. Вони розводили овець, корів, коней. Появу індоарійців в Індії ще не дуже давно було заведено пояснювати як завойовницьке вторгнення племен вищої раси, що частково винищили, частково поневолили й асимілювали місцеве населення. Відкриття Індської цивілізації у 20-х рр. ХІХ ст. довело, що культура доарійського на­селення північного заходу країни була вищою, ніж у прибульців; у руйнуванні ж індської цивілізації арії, очевидно, важливої ролі теж не відіграли. Звичайно, стосунки прибульців із місцевим на­селенням далеко не завжди були мирними, але в результаті етніч­них пересувань і взаємних контактів відбувалося поглинання при­бульців корінним населенням Індії; натомість прибульці передавали йому свою мову.

Найважливішим досягненням в історії Індії із середини II до се­редини I тис. до н. е. було господарське освоєння й заселення долини Ґанґу, яка до цього була джунглями. У середині I тис. до н. е. і в доли­ні Ґанґу основною галуззю господарства стало рільництво. Головним знаряддям для оранки був плуг, у який запрягали волів, застосову­валося штучне зрошення. Вирощувалися ячмінь, пшениця, бобові, рис, бавовна, цукрова тростина, кунжут, льон. Зберігало важливе значення скотарство. Зі свійських тварин були відомі корови, буйво­ли, вівці, кози, віслюки, верблюди, коні. До цього періоду належить і формування держав у долині Ґанґу. Більшість із них були монархіч­ними. Цар (раджа) був верховним розпорядником державного майна, командував військом, очолював управління. Держави на той час були невеликими, у середині I тис. до н. е. почався процес поглинання дріб­них держав більш сильними.

4. Господарське та повсякденне життя.

Робота з підручником.

Опрацювати відповідний текст параграфа і дати відповіді на за­питання.

1) Що складало основу господарського життя мешканців Давньої Індії?

2) Як у цей час розвивалася культура?

 

3. Ведійська цивілізація та держава Маур’їв

Опрацювати текст підручника та скласти план із 4 пунктів та переказати прочитане.

Додатковий матеріал

Характерні риси Стародавньої Індії

-Головні заняття - землеробство та скотарство. Вирощували пшеницю, ячмінь, горох, дині, рис, бавовник .Урожай збирали двічі на рік. Розводили овець, кіз, буйволів, слонів

-Ремісники вміли виплавляти бронзу, виготовляти скло, за допомогою гончарного кола робили глиняний і фаянсовий посуд, виготовляли ювелірні прикраси, тканини з бавовни. Високий розвиток будівельної справи: використовували у будівництві випалену цеглу

-У центрі Мохенджо­Даро розташовувалася фортеця, де були будинки знаті, адміністративні споруди і величезне зерносховище. Вулиці міста були прямими і широкими .Уздовж них стояли дво­ і триповерхові цегляні будинки. На перехрестях вулиць кути будинків були заокругленими, щоб не заважати руху людей. Був великий плавальний басейн із численними приміщеннями для відпочинку

-Відкрито понад 500 поселень. Основний будівельний матеріал - обпалена цегла з глини. У житлових будинках були ванні кімнати й туалети, існувала система каналізації. Дахи будинків були пласкими і в спекотні ночі використовувалися як спальні. Майже в кожному будинку була криниця

-Розвинута торгівля. Знайдені предмети з написами мовою шумерів, а в Стародавньому Шумері - предмети з берегів Інду

-Існувала писемність. У письмі було близько 400 знаків для позначення слів і складів. Знайдені тисячі надписів, які прочитати досі не вдалося

V.  Закріплення знань учнів

Самостійна робота (додаток), ключ – 1.Б  2.В  3.Г  4.Б  5.В  6.Г  7.А  8.А  9.Б  10.Б

VІ. Домашнє завдання

1.  Опрацювати матеріал § 20

2.  Письмово: домашнє завдання на с. 96.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку №23

Самостійна робота ________________

                                                         (прізвище, ім’я учня)                 

 

1

1.  Індія розташована на півострові?

 

А) Крим      Б)Індостан        В)Інішоуен         Г) Лейчжоу

 

 

2

2. На півночі Індії розташовані найвищі у світі гори

 

А) Карпати                           Б) Кавказькі

В) Гімалаї                             Г) Анди

 

 

3

3. В Індії протікають дві великі річки —

 

А) Тигр та Інд                    Б) Євфрат та Ганг

В) Ганг та Ніл                    Г) Інд та Ганг

 

 

4

4. Близько 1500 року до н. е. до Індії вторглися

 

племена ...

А)Гексосів  Б)Аріїв   В)Скіфів    Г)Дорійців

 

 

5

5. Одне із найдавніших міст Індії?

 

А) Ніневія    Б) Фіви   В)  Хараппа    Г) Вавилон

 

 

6

6. Джунглі – це …

 

А) Правитель         Б) Індійська релігія

В) Назва річки       Г) Тропічний ліс

 

 

7

7. Релігійні збірки священних гімнів - це

 

А)Веди    Б) Бібл    В)  Санскрит    Г) Варна

 

 

8

8. Мова аріїв – це …

 

А)  Санскрит    Б) Кирилиця     В)  Латиниця    Г) Аріїця

 

 

9

9. Найвідоміший правитель держави Маур’їв?

 

А)  Навуходоносор ІІ     Б) Ашока  

В)  Дарій І                        Г) Хаммурапі

 

10. На якому континенті розташовувалася Давня Індія?

 

  10

А)  Європа            Б) Азія   

 

В) Австралія         Г) Африка

 

_______

 

 

Додаток до уроку №23

Самостійна робота ________________

                                                         (прізвище, ім’я учня)                 

 

1

1.  Індія розташована на півострові?

 

А) Крим      Б)Індостан        В)Інішоуен         Г) Лейчжоу

 

 

2

2. На півночі Індії розташовані найвищі у світі гори

 

А) Карпати                           Б) Кавказькі

В) Гімалаї                             Г) Анди

 

 

3

3. В Індії протікають дві великі річки —

 

А) Тигр та Інд                    Б) Євфрат та Ганг

В) Ганг та Ніл                    Г) Інд та Ганг

 

 

4

4. Близько 1500 року до н. е. до Індії вторглися

 

племена ...

А)Гексосів  Б)Аріїв   В)Скіфів    Г)Дорійців

 

 

5

5. Одне із найдавніших міст Індії?

 

А) Ніневія    Б) Фіви   В)  Хараппа    Г) Вавилон

 

 

6

6. Джунглі – це …

 

А) Правитель         Б) Індійська релігія

В) Назва річки       Г) Тропічний ліс

 

 

7

7. Релігійні збірки священних гімнів - це

 

А)Веди    Б) Бібл    В)  Санскрит    Г) Варна

 

 

8

8. Мова аріїв – це …

 

А)  Санскрит    Б) Кирилиця     В)  Латиниця    Г) Аріїця

 

 

9

9. Найвідоміший правитель держави Маур’їв?

 

А)  Навуходоносор ІІ     Б) Ашока  

В)  Дарій І                        Г) Хаммурапі

 

10. На якому континенті розташовувалася Давня Індія?

 

  10

А)  Європа            Б) Азія   

 

В) Австралія         Г) Африка

 

_______

 

Додаток до уроку №23

Самостійна робота ________________

                                                         (прізвище, ім’я учня)                 

 

1

1.  Індія розташована на півострові?

 

А) Крим      Б)Індостан        В)Інішоуен         Г) Лейчжоу

 

 

2

2. На півночі Індії розташовані найвищі у світі гори

 

А) Карпати                           Б) Кавказькі

В) Гімалаї                             Г) Анди

 

 

3

3. В Індії протікають дві великі річки —

 

А) Тигр та Інд                    Б) Євфрат та Ганг

В) Ганг та Ніл                    Г) Інд та Ганг

 

 

4

4. Близько 1500 року до н. е. до Індії вторглися

 

племена ...

А)Гексосів  Б)Аріїв   В)Скіфів    Г)Дорійців

 

 

5

5. Одне із найдавніших міст Індії?

 

А) Ніневія    Б) Фіви   В)  Хараппа    Г) Вавилон

 

 

6

6. Джунглі – це …

 

А) Правитель         Б) Індійська релігія

В) Назва річки       Г) Тропічний ліс

 

 

7

7. Релігійні збірки священних гімнів - це

 

А)Веди    Б) Бібл    В)  Санскрит    Г) Варна

 

 

8

8. Мова аріїв – це …

 

А)  Санскрит    Б) Кирилиця     В)  Латиниця    Г) Аріїця

 

 

9

9. Найвідоміший правитель держави Маур’їв?

 

А)  Навуходоносор ІІ     Б) Ашока  

В)  Дарій І                        Г) Хаммурапі

 

10. На якому континенті розташовувалася Давня Індія?

 

  10

А)  Європа            Б) Азія   

 

В) Австралія         Г) Африка

 

_______

 

Додаток до уроку №23

Самостійна робота ________________

                                                         (прізвище, ім’я учня)                 

 

1

1.  Індія розташована на півострові?

 

А) Крим      Б)Індостан        В)Інішоуен         Г) Лейчжоу

 

 

2

2. На півночі Індії розташовані найвищі у світі гори

 

А) Карпати                           Б) Кавказькі

В) Гімалаї                             Г) Анди

 

 

3

3. В Індії протікають дві великі річки —

 

А) Тигр та Інд                    Б) Євфрат та Ганг

В) Ганг та Ніл                    Г) Інд та Ганг

 

 

4

4. Близько 1500 року до н. е. до Індії вторглися

 

племена ...

А)Гексосів  Б)Аріїв   В)Скіфів    Г)Дорійців

 

 

5

5. Одне із найдавніших міст Індії?

 

А) Ніневія    Б) Фіви   В)  Хараппа    Г) Вавилон

 

 

6

6. Джунглі – це …

 

А) Правитель         Б) Індійська релігія

В) Назва річки       Г) Тропічний ліс

 

 

7

7. Релігійні збірки священних гімнів - це

 

А)Веди    Б) Бібл    В)  Санскрит    Г) Варна

 

 

8

8. Мова аріїв – це …

 

А)  Санскрит    Б) Кирилиця     В)  Латиниця    Г) Аріїця

 

 

9

9. Найвідоміший правитель держави Маур’їв?

 

А)  Навуходоносор ІІ     Б) Ашока  

В)  Дарій І                        Г) Хаммурапі

 

10. На якому континенті розташовувалася Давня Індія?

 

  10

А)  Європа            Б) Азія   

 

В) Австралія         Г) Африка

 

_______

 

Категорія: Інтегрований курс. Всесвітня історія. Історія України 6 клас | Додав: Bo$$
Переглядів: 915 | Завантажень: 39 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят. Мова, граматика, спілкування
Годинник

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz