Субота, 20.04.2024, 06:18
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя історії Мальованого В.Ф.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Освітній проект
Освітній проект «На Урок»
Освітній портал
Шкільне життя
Всеосвіта

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Інтегрований курс. Всесвітня історія. Історія України 6 клас

№9 Тема: Трипільська культура.
[ Викачати з сервера (30.0 Kb) ] 12.12.2016, 22:40

Історія України. Всесвітня історія /інтегрований курс/  6 клас                   

Урок  ______                                                                 Дата _______________

 

Тема: Трипільська культура.

Мета: сформувати уявлення про життя і культуру трипільців, ознайомитися з їхніми релігійними віруваннями; продовжити роботу над поняттями, формувати навички роботи з картою, хронологічні вміння; складати  порівняльні таблиці та розповідь за планом, здобувати історичну інформацію,  працюючи  з  ілюстраціями;  висловлювати  власні  думки;  робити висновки; виховувати в учнів повагу до минулого.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:  роздавальний матеріал,  ілюстрації,  атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас».

Поняття: «Трипілля», «археологічна культура», «кочове скотарство».

Хід уроку:

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ.  Перевірка домашнього завдання

Історичний диктант: учні мають дати відповідь на запитання «так» чи «ні».

1.  Неоліт - це середній кам’яний вік.

2.  З часом народи, що обрали для себе головним видом господарювання землеробство, стають кочовиками.

3.  Народи, які обрали для себе головним заняттям скотарство, стають кочовиками.

4.  Землеробство і скотарство належать до привласнювального типу господарства.

5.  Час, коли людство перейшло від привласнювального до відтворювального господарства, називається льодовиковим часом.

6.  Першим металом, який почала обробляти людина, була мідь.

7.  Енеоліт - це пізньокам’яний вік.

8.  Види ремесла:

•  гончарство;

•  ткацтво;

•  мотичне землеробство;

•  відгінне скотарство;

•  торгівля.

9.  У період енеоліту:

•  виникає нерівність між людьми;

•  з’являються знать і заможні верстви населення.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

У ч и т е л ь. У листопаді 2008 р. в історичному музеї м. Торонто (Канада) було відкрито виставку «Невідома трипільська культура».  Чим же пояснити ту цікавість, що її виявили жителі Канади до такого надзвичайного явища в нашій історії, як трипільська культура?

ІV. Вивчення нового матеріалу

Учитель розповідає про відкриття трипільської культури Вікентієм Хвойкою, характеризує основні заняття трипільців.

Працюємо з підручником.

Поділити клас на групи. Кожна група отримує завдання: прочитати необхідний текст у підручнику, скласти розповідь за допомогою опорних слів.

Група 1. «Трипільська культура на теренах України»;

Опорні слова: «експедиція Вікентія Хвойки»; «село Трипілля на Київщині»; «культура землеробів», «6–2 тис. до н. е.»; «Майданецьке,  Доброводи,  Тальянки —  поселення  трипільців»;  «трипільські міста-гіганти».

Група 2. «Житло трипільців»

Опорні  слова:  «планування  поселень  у  формі  сонця»;  «протоміста»,«дерево  і  глина -  основний  будівельний  матеріал»;  «інтер’єр»; «залишені селища».

Група 3. «Основні заняття»

Опорні слова: «основне заняття — землеробство»; «ячмінь, жито, пшениця, горох»; «свійські тварини - кози, вівці, свині, корови, бики»; «культура мальованої кераміки».

Група 4. «Вірування трипільців»

Опорні  слова:  «обожнення  сил  природи»;  «богиня -  Матір - Земля»; «шанування сім’ї та роду»; «змія - символ весни, води».

Група 5. «Скотарі степу»

Опорні слова: «скотарі-кочовики»; «примітивні ремісництво і побут»;  «кургани -  пам’ятки  скотарів»;  «Маріупольський  могильник»;  «Азово-Дніпровська,  нижньомихайлівська,  середньостогівська, хвалівська археологічні культури скотарів».

Перед роботою в групах слід нагадати правила роботи в групах: початок і закінчення роботи за сигналом учителя, повага одне до одного; увага; активність. у групах повинні бути: організатор, таймер, доповідач, доповнював - всі вони є активними учасниками роботи.

V.  Підбиття підсумків.

Запитання

Як на ваш розсуд, у чому ж полягає неповторність трипільської культури?

VI. Домашнє завдання.

1.  Опрацювати  § 9 підручника. 

2.  Користуючись зображеннями трипільської «мальованої кераміки», спробуйте «прочитати» зміст малюнка.

3. Повторити §§ 1-8.

 

 

Категорія: Інтегрований курс. Всесвітня історія. Історія України 6 клас | Додав: Bo$$
Переглядів: 2929 | Завантажень: 168 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят. Мова, граматика, спілкування
Годинник

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz