Середа, 24.04.2024, 02:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя історії Мальованого В.Ф.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Освітній проект
Освітній проект «На Урок»
Освітній портал
Шкільне життя
Всеосвіта

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Інтегрований курс. Всесвітня історія. Історія України 6 клас

№12 Тема. Утворення держави та цивілізації в Єгипті. Влада, суспільна організація в Стародавньому Єгипті.
[ Викачати з сервера (60.5 Kb) ] 12.12.2016, 23:02

Інтегрований курс. Всесвітня історія. Історія України. 6 клас.

 

Урок № _______                                                                     Дата ____________

 

Тема. Утворення держави та цивілізації в Єгипті. Влада, суспільна організація в Стародавньому Єгипті.

Мета: характеризувати давньоєгипетську державу, її структуру; визначити особливості життя різних верств в Єгипті, розвивати вміння працювати з різними історичними джерелами, робити висновки, розвивати навички критичного мислення.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, робочий зошит.

Основні поняття: Єгипет, Африка, Ніл, дельта, Середземне море, мул,  

Сахара, фараон, держава, «живі мертві» (раби), ном, номарх,  Мемфіс, піраміди,

 Сфінкс, династія.

Основні дати:

VI тис. до н.е. заселення долини ріки Ніл;

3100 р. до н.е. – утворення єдиної єгипетської держави;

2750р.  до н.е. – будівництво першої піраміди. 

Історичні постаті:                                         

Хід уроку.

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ.  Перевірка домашнього завдання

Історичний диктант

Вставте пропуски в тексті.

Єгипет розташований на __ сході Африки. Переважна частина річки Ніл тече через пустелю __ . Ніл впадає у __ море, а у місці  впадіння  річка розпадається  на  декілька  рукавів —  __  .  Боротьба між Півднем і Північчю Єгипту закінчилася в 3100 р. до н. е. перемогою __ . За допомогою дамби єгиптяни __ воду.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

                                                          План.

1.Обєднання Єгипту.

2.Єгипетська держава.

3.Фараон.

4. Повстання єгипетського народу.

 

1 . Єгипет складався з номів - областей. Ном - це область. Понад 40. Місто  з навколишніми селами і полями - ном. На чолі ному - номарх. Номарх керував будівництвом гребель, каналів.

Номи спочатку були самостійними невеликими державами. Потім усі номи дельти Нілу об’єднуються - Нижній Єгипет.

Цар - корона червоного кольору.

На півдні - Верхній Єгипет - біла корона.

У 3000 р. цар Міна завоював Нижній Єгипет і утворив єдину державу - Мемфіс "Білі стіни". Подвійна корона - біла вставлена в червону – "цар Верхнього і Нижнього Єгипту" Патерериця і нагайка в руках

Подивіться на мал. Тут ми бачимо царя в червоній короні з патерицею і нагайкою в руках. В що одягнений цар? Якого кольору в нього одяг?

Жителі Єгипту збирали великі врожаї, вирощували багато худоби. З’являється надлишковий продукт.

Частину селянського врожаю і худоби знатні люди (вожді, старійшини, їхні родичі) забирали собі. Знать ставала багатшою за рахунок інших одноплемінників, обмінювала продукти на вироби ремісників, золото, срібло, мідь.

 

Племена. що населяли  Єгипет, воювали одне з одним, захоплюючи полонених. Полонених стало вигідно не вбивати, а змушувати працювати на знать, даючи за це їжу.

Полонені, їх називали «живі мертві» перетворювалися на рабів – людей, що належать хазяїну-рабовласнику. Раби не мали прав, майна, , були прирівняні до речей, тварин.

Селяни і раби повставали проти знаті і рабовласників.

Знать створила загони воїнів і доглядачів для захисту свого майна, примушення селян віддавати частину врожаю, контролю за рабами.

Вожді племен (царі) складали закони, що захищали майно рабовласників, підкоряли селян і рабів. Закони з ІV тис. до н.е. записували в Єгипті на цей час з’явилася писемність.

За допомогою загонів воїнів царі контролювали територію, на якій мешкали їхні племена.

У ІV тис. до н.е. було 40 таких територій. – в Єгипті виникає 40 рабовласницьких держав.

У ІІІ тис. до н.е. 40 держав у ході війн були об’єднані в одну – могутню, яка зайняла територію від порогів Нілу до Середземного моря.

2. Влада належить царю - фараону.

Візир - перша особа після царя. Очолював робоче управління державою.

Розгалужений чиновницький апарат. Велика кількість писарів.

Учень читає документ.

Запитання: Чому вважали престижною роботу писаря? Чим займались писарі?

Грамотні люди звільнені від податків.

При царях Єгипет перетворився на державу.

Держава - система влади, коли загальний порядок у суспільстві підтримується за допомогою спеціальних людей і організацій - чиновників, наглядачів, жерців, армії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

фараон 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

вельможі  

 

 

 

 

 

 

 

 чиновники, воїни

 

 

 

 

 

селяни, ремісники

 

 

раби

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       

 

На чолі Єгипетської держави стояв фараон. Його влада була необмеженою, його вважали богом, йому належали люди, земля, вода у всім Єгипті. Управляли країною йому допомагали вельможі (знатна і багата людина. Фараони призначали вельмож суддями і начальниками різних галузей управління країною), чиновники (люди, що знаходяться на службі по управлінню державою), воїни.   

3. Історію Стародавнього Єгипту вчені розділили на три періоди: Стародавнє царство, Середнє царство і Нове царство.

Передача фараонами влади у спадок

Династія  - це ряд правителів, які належать до одного роду й успадковують владу один після одного.

30 династій.

Пер О - великий дім - фараон.

4. Повстання відбувалось в 1750 р. до н.е. в п -д Середн. царства .

Столиця - місто Фіви.

Питання:

У якому році відбулося повстання?

Хто переміг у повстанні?

III. Закріплення.

Що таке держава?

Держава -це така система влади , коли загальний порядок у суспільстві підтримується за допомогою спец. людей і організацій -чиновників, наглядачів, жерців, армій.

Кому належала вища влада в Єгипті?(Царю, фараону.)

Що таке номи? (Номи -місто з навколишніми селами й полями.)

Які обов"язки номарха? (Керував будівництвом гребель і каналів.)

Коли єгипетські царі почали носити подвійну корону? (Після об"єднання Єгипту в 3000 р.)

Чим положення грамотної людини відрізнялись від положення неграмотної? (Грамотна людина не платила податки).

В якому році відбулось повстання? (В 1750 р. до н.е.)

Словник

 Дельта - місце впадіння ріки в море.
Долина - землі по берегам річки, що зрошуються її водами.
Дамба - штучний вал з землі вздовж берегів ріки, що не дозволяє розливатися її водам.
Вільний час - час, що не зайнятий фізичною працею.
Прискорене збагачення - накопичення військовими багатств більш швидкими темпами, аніж мирними працівниками внаслідок воєн.
Раб - людина, що повністю позбавлена свободи і залежить від свого господаря.
Місто - фортеця, місце поселення ремісників, торгівців, адміністрації, яка управляє і організує будівництво та ремонт дамб і каналів.
Фараон - правитель Єгипту.
Вельможі - знатні люди.
Жерці - люди, що спілкувались із богами.
Начальники областей - вельможі, що управляли областями за дорученням фараона.
Чиновники - службовці держави, які отримували за це платню.
Суспільні роботи - виконувались в інтересах всіх жителів під керівництвом держави.
Повинності - безкоштовні, примусові роботи вільних общинників на державу.
Експлуатація - насильницьке присвоєння результатів чужої праці.
Шадуф - механізм для підйому води на високо розташовані поля.
Найманці - солдати, що воюють за гроші.
Політеїзм - багатобожжя.
Загробне життя - життя після смерті.
Мумія - спеціально оброблене (набальзамоване) тіло небіжчика.
Храм - будівля, де за уявою давніх людей відбувається спілкування з богами.
Жерці - слуги богів, які професійно займаються налагодженням зв'язків та спілкуванням людей з богами.
Боги - надприродні істоти, що керують життям Природи, суспільства та людей.
Папірус - матеріал для письма.
Ієрогліфи - знаки для письма.
Піраміда - гробниці фараонів.
Агрономія - наука про землеробство.
Астрономія - наука про небесні тіла.

Учні отримують роздавальний матеріал, на якому зображена структура єгипетського суспільства.

Фараон

Жерці, вельможі

Номархи, чиновники, писарі

Воїни

Селяни, ремісники

Раби

Запитання і завдання

1.  Яка з груп населення була найбільш численною?

2.  Назвіть групи населення, які сплачували податки.

3.  Назвіть групи населення, які утримувалися за рахунок зібраних податків.

4.  Чому серед будівельників пірамід для фараонів працювало переважно вільне населення?

5.  Чому, здійснивши успішний військовий похід, фараони значну

частину здобичі передавали храмам?

Учитель узагальнює матеріал про причини виникнення держави та її роль у суспільстві.

Працюємо в групах

Клас ділиться на групи: «Фараон», «Вельможі», «Чиновники», «Селяни», «ремісники», «раби».

Завдання кожній групі:

Використовуючи текст підручника, додаткові матеріали, скласти відповідну розповідь «Один день із життя...». Розповідь подається від імені першої особи. Її також можна проілюструвати малюнками.

IV. Перевірка знань і підбиття підсумків

Вправа «Хвилинка»

Учень за бажанням починає говорити протягом 1 хвилини на тему сьогоднішнього уроку, не повторюючись і не зупиняючись. Час фіксується секундоміром. Як тільки учень починає повторюватись або переривається, його зупиняють. Той, хто кидає виклик, має підняти руку, і виступаючий повинен зупинитись. Секундомір також зупиняється. Людину, яка піднімає руку, просять пояснити, чому вона це зробила. Якщо виклик має право на існування і є справедливим, то ця людина стає виступаючим і секундомір запускається спочатку. Промова учня, якому вдалося говорити 1 хвилину без перерви, вважається переможною.

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.     Опрацювати § 11 підручника.

2.     Вивчити історичні терміни.

Категорія: Інтегрований курс. Всесвітня історія. Історія України 6 клас | Додав: Bo$$
Переглядів: 1876 | Завантажень: 127 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят. Мова, граматика, спілкування
Годинник

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz